Twee-staps-verificatie resetten

Wanneer uw smartphone kapot of gestolen is, moet u de twee-staps-verificatie in MailPlus resetten, zie paragraaf 3.1. Maar ook wanneer u een nieuwe smartphone heeft, is belangrijk dat uw twee-staps-verificatie voor uw MailPlus-account wordt gereset. Zie hiervoor paragraaf 3.2. 

3.1 Smartphone gestolen of kapot

Is uw smartphone gestolen of kapot? Dan is het belangrijk om uw twee-staps-verificatie zo snel mogelijk te resetten om de veiligheid van uw MailPlus-account te waarborgen. Omdat u geen toegang meer heeft tot uw app op uw smartphone, heeft u niet de mogelijkheid om twee-staps-verificatie zelf te resetten in uw MailPlus-account. Neem hiervoor contact op met uw MailPlus-leverancier of MailPlus Support en zij zullen de twee-staps-verificatie zo spoedig mogelijk voor u resetten.  

Zodra u een nieuwe smartphone heeft, vergeet dan niet om opnieuw een authenticator app te installeren. Bij een eerstvolgende keer inloggen doorloopt u weer dezelfde stappen als aangegeven in Activeren voor MailPlus

3.2 Resetten voor nieuwe smartphone

Voordat u twee-staps-verificatie kunt gebruiken met uw nieuwe smartphone, dient u eerst de twee-staps-verificatie te resetten in uw MailPlus-account. Hiervoor logt u in met uw gebruikersnaam en wachtwoord en met de verificatiecode gegenereerd door de authenticator app op uw huidige smartphone. Vervolgens klikt u op “Resetten” in het tabblad “Uw gegevens” op de startpagina in uw MailPlus-account. Zodra u op “Resetten”klikt, ziet u het volgende scherm. Twee_staps_verificatie_resetten_2Voer nogmaals een verificatiecode in. De twee-staps-verificatie voor uw MailPlus-account is nu gereset. Bij de eerstvolgende keer inloggen, kunt u opnieuw een authenticator app op uw smartphone autoriseren. U doorloopt vervolgens weer dezelfde stappen als aangegeven in Activeren voor MailPlus