Mailingtitels

In de Mailing Manager van MailPlus kunt u gebruik maken van zogenaamde ‘mailingtitels’. Een mailingtitel is een speciale functie waarmee u soortgelijke e-mailings groepeert. Zo kunt u bijvoorbeeld al uw nieuwsbrieven van de afgelopen maanden (jaren) naar klanten bij elkaar plaatsen in één mailingtitel. Maar ook de nieuwsbrief naar prospects of alle serviceberichten neemt u op in elk een eigen mailingtitel. Door op basis van een ‘titel’ te groeperen bent u altijd appels met appels aan het vergelijken.

Van een mailingtitel wordt een trendrapportage gemaakt. Onder de tab “Mailing titels” zijn deze rapportages te bekijken en zijn mailingtitels te beheren.

MAM-Mailingtitels

Mailingtitel aanmaken

Door op “Titel aanmaken” te drukken start u het aanmaken van een nieuwe mailingtitel. In de pop-up die verschijnt doorloopt u drie stappen:

  1. Eigenschappen bepalen
  2. Doelmap instellen
  3. Automatische rapportage instellen

Bekijk onderstaande video voor meer uitleg over het aanmaken van een nieuwe mailingtitel:

Mailingtitel rapportage

Zoals aangegeven maakt MailPlus van elke mailingtitel een trendrapportage. Hiermee analyseert u hoe uw mailings het in de loop van de tijd doen. Het is een persoonlijke benchmark waarmee u continu uw mailingactiviteiten monitort en uw communicatie optimaliseert. Hoe presteert mijn mailing naar klanten? Wordt er nog steeds voldoende doorgeklikt? Zit er een stijgende lijn in? Zijn bepaalde onderwerpen populairder dan anderen? Enkele vragen die u met een mailingtitel kunt beantwoorden.

Onderstaande video geeft meer uitleg over de mailingtitels in MailPlus: